บทสนทนาทั่วไปสำหรับพนักงาน กปภ. ใช้สนทนากับลูกค้าชาวต่างประเทศจากสาขาภูเก็ต

 

   1

ขอโทษค่ะ/ครับ...เราไม่รับชำระด้วยบัตรเครดิต

 

Sorry…We don’t take credit cards for payments.

 

 2

 

เนื่องจากคุณต้องชำระค่าน้ำทุกเดือน หากคุณไม่ชำระทางประปาต้องตัดมาตร งดจ่ายน้ำ และคุณต้องชำระค่าธรรมเนียม

 

You have to pay your water bill every month. If you don’t pay it, your meter will be cut off and you will have to pay a fee to reconnect your meter.

3

 

ขณะนี้เรากำลังดำเนินการซ่อมท่อ เราจะปล่อยน้ำประปาบริการคุณเร็ว ๆ นี้

 

We are in the process of fixing pipe burst. Soon you will have your water again.

4

 

คุณมีอะไรให้ฉันช่วย คุณมีปัญหาอะไรในวันนี้

 

Can I help you? What is the nature of your visit today.

5

 

เราจะตรวจสอบปัญหาของคุณและถ้าเราพบปัญหาเราจะติดต่อคุณอีกครั้ง

 

We will inspect for your problems and will notify you if any of them are found.

6

 

เรามีความสุขที่คุณพอใจในบริการของเรา

 

We are very glad that you like our services.

7

 

หากคุณมีปัญหากับการบริการของเรา กรุณาแจ้งให้เราทราบ

 

If you have any problems with your water service, please inform us as soon as possible.

8

 

เราจะให้บริการในวันนี้ เนื่องจากว่าเรามีงานจำนวนมาก พนักงานอาจต้องใช้เวลาในการเดินทางเพื่อไปให้บริการคุณ

 

We will do the service for you today, but due to the high volume of jobs, it may take some time to get to your location.

9

หากค่าน้ำประปามีราคาสูง กรุณาตรวจสอบเบื้องต้นว่าน้ำรั่ว/ซึม ในบริเวณบ้านหรือตรวจสอบอัตราการหมุนของของมาตรวัดน้ำ

 

If the amount in your bill is too high, can you please check for any water leaks around your house and also check the speed of the rotation of your water meter.

 

10

 

เรารู้สึกเสียใจที่ต้องหยุดจ่ายน้ำ เนื่องจากเราไม่สามารถควบคุมการแตกของท่อประปาได้ เราจึงต้องหยุดจ่ายน้ำเพื่อทำการซ่อมท่อให้สามารถบริการจ่ายน้ำให้คุณได้ตามปกติ  ขอบคุณที่เข้าใจเรา

 

We are sorry to stop our distribution because we cannot control the pipe burst. We have to fix the pipe before we can resume our normal service. Thank you for your understanding.